Wednesday, November 05, 2008

The winner is...

Kl 5 på morgonen gick jag upp idag, för att jag skulle vara på SFI kl 8.15. Jag trodde inte att det var möjligt för min kropp att klara av det. Jag är extremt morgontrött, tycker jag. Men jag vet att det finns folk som har det svårare på morgonen.

Det första jag gjorde på morgonen var så klart att slå på datorn för att se hur ställningen mellan Obama och McCain såg ut. Jag hade räknat med att det skulle bli väldigt jämn kamp mellan kandidaterna och att det skulle ta flera dagar innan resultatet var klart. Men redan vid 5 tiden stod det klart att Obama hade vunnit och McCain erkände sig besegrad. Det roliga var för att han under sitt tal uppmanade sina anhängare att ställa sig bakom Obama. Kan ni tänka er att Reinfeldt skulle uppmana moderaterna att stödja Mona Salin om hon skulle vinna valet. Det är så kul att hur demokratin fungerar i olika länder. I USA är det viktigt att vara enade medan i Sverige är det viktigt att de olika åsikterna kommer fram får debatteras.

Den roligaste reaktionen kom idag från tågvärden idag när jag åkte tåg. Det är en mörk amerikansk tågvärd som alltid är rolig att lyssna på när han ska ropa ut något i högtalaren.

- This is a historical day. Obama, Obama, Obama har vunnit. America har en new president.

Jag kunde inte sluta le för det var så roligt att höra det och damen bredvid mig skrattade jättemycket. Det var härligt att höra.

1 comment:

Susanna said...

Undra hur de hade låtit i högtalara om "Nyhjja Reejsande" snubben hade pratat i micken....haha....Riktigt Obama tal =0)