Tuesday, June 10, 2008

Skor.

Denna vecka är den sista veckan jag jobbar innan jag tar lite sommarledigt. Ska vara så skönt att både vara ledig från jobbet och från skolan. Har längtat mycket efter det länge nu. Bestämde mig för att inte jobba något under denna sommaren. För jag vill gärna vara ledig och göra saker som jag inte annars hinner med. Som att ligga i hängmattan och läsa sånt som jag själv känner för. Älskar verkligen att läsa. Men absolut inte skönlittaratur, det tilltalar mig inte så mycket.

Jobbade imorse fram till lunch. Väldigt skönt att jobba bara fram till lunch. När man har jobbat klart så har man nästan hela dagen framför sig. Me like. Så därför ville jag shoppa skor. Men jösses vad besviken jag blev.

Nu när det är sommar så känner jag att jag behöver några par sommarskor. Och jag trodde att nu när det är sommar så säljer väl skoaffärerna sommarskor både till män och kvinnor. Men de affärerna jag var på så fanns det knappt några herrskor. De hade enstaka modeller i affären. Medans för kvinnor fanns det hur mycket som helst att välja mellan.

Det måste vara ett av de få nackdelarna med att vara man. Det gäller inte enbart skor utan också kläder. Inom herrmodet händer det hur mycket som helst men det verkar inte som att affärerna inte alls händer med svängarna utan kör med det gamla, och jag blir uttråkad.

Eller är det bara så att jag kollar på fel ställen. Det kan vara så också. Men det tror jag inte på.

No comments: