Wednesday, April 09, 2008

Heterosexulla killar.

Nyligen kom jag på att jag verkligen inte har några heterosexuella killkompisar. Alla de få killkompisar jag har är bögar. Så jag har funderat lite på varför jag inte har det. För innan jag kom ut hade jag ett par killkompisar, som jag umgicks med, men efter det så gled vi isär och just nu så har jag ingen alls kontakt med de. Men andra sidan så beror det kanske inte på att de var heterosexuella, utan de var kanske allt för infantila och det funkade inte så där jättebra mellan oss.

Problemet är att jag blir ganska osäker på hur jag ska bete mig gentemot heterosexuella män. För jag kan ju inte bete mig som jag beter mig gentemot heterosexulla tjejer. Jag är den typen som gillar ha kroppskontakt med människor som jag är med och det funkar inte med heterosexulla killar. De hetero killarna jag har träffat på är inte riktigt vana vid den kroppskontaken som jag är van vid. Det verkar som att det finns någon sorts oskriven lag om att man inte kan beröra en annan kille allt för länge, utan att det känns obekvämt. Eller så är det mina fördomar om heterosexualla män.

Dessutom, som bög, så är jag rädd för att killarna ska tro att jag stöter på de och det vill jag inte heller att de ska tro. Faktumet att jag är bög, tror jag, är det som ligger i grunden för "problemet". För om jag var heterosexuella kille så tror jag inte att det skulle uppfattas stötande om jag berörde en annan kille mer än tre sekunder. Eller så är det en inbildning och heterosexulla killar gillar inte bli berörda av en annan kille. Jag vet inte. Känner inte att jag kan heterosexuella killars språk riktigt. Men ni som kan deras språk och deras oskriva lagar kan väl skriva ett par råd om hur man ska göra hantera de. Det hade varit super.

2 comments:

Anonymous said...

Jag har inte heller några heterosexuella killkompisar. Det räcker bra med dig :D.

Anonymous said...

Tror inte det är du som har fördomar, jag tror faktiskt också att det är så. Fråga mig inte varför men heterosexuella killar verkar rädda för homosexuella killar. Många säger "de får gärna vara homosexuella bara jag slipper veta vad de gör" men inte fan vill de väl veta vad deras heterosexuella killkompisar gör med sina tjejer heller. Du säger att du är rädd att killarna ska tro att du stöter på dem. Heterosexuella är lite knäppa på det egentligen för det finns säkert något pucko som faktiskt skulle tro det. Men bara för att man är homosexuell betyder det ju inte att man tänder på alla av samma kön. Ibland undrar jag hur vi människor är funtade! Jag tycker om dig iallafall! Fniss!