Monday, April 07, 2008

Helgen är nu över och en ny vecka är snart här. En ny delkurs börjar idag. Efter den delkursen så är det bara en delkurs kvar. Sen är det slut för terminen. Känns skönt att veta att slutet är nu nära.

Fredags opponerade vi våran paper. Det gick kanske inte så jättebra för mig då, men det var för att läraren inte var helt tydlig med det han vill få fram. Dessutom så var jag först ut i min grupp, så de andra i gruppen fick veta lite tips på hur de skulle göra. Men nu vet man ju hur en opponering går till och man har fått lite tips på hur man ska göra och vad man ska tänka.

Och idag kom resultaten på våran paper, som vi egentligen skulle få imorgon, och jag blev en aning överraskad när jag upptäckte att jag hade fått VG. Det trodde jag aldrig att jag skulle få när jag skrev det. Jag trodde att jag skulle högst bli godkänd på det. Knappt ens det. Men tydligen så ser läraren något i mina tentamen och ger mig högre betyg än vad jag tycker att jag borde få. Den delkursen som nu började idag kommer vi arbeta i par och vi får se om vi får VG den här gången också, trots att läraren verkar ogilla min arbetspartner väldigt mycket. Och jag vet egentligen inte om läraren överhuvudtaget ens gillar vår klass. Men säkert bra. Carro och jag är ganska bra på att samarbeta.

2 comments:

Anonymous said...

grattis grattis till ditt vg:D
/sofia

Hasan said...

Haha. Tack. :D