Saturday, March 29, 2008

Sömn, träning och prinsesstårta.

(Jag har börjat lära mig photoshop nu)

Jag känner mig så energisk idag. Jisses vad ett par extra timmars sömn kan göra. Idag känner jag mig väldigt utvilad och full av energi. Kanske bra det, så jag orkar plugga idag och skriva klart den första delen av mitt paper, som består av två delar. Förra veckan då jag inte fick den sömnen jag känner att jag behöver, gjorde att jag kom lite ur balans. Jag tror inte att vi människor inser vilken betydelse sömnen har för hälsan. Läste någonstans att vi sover färre och färre timmar än vad vi gjorde för typ 20 år sen. Tror att vi sover i snitt 6,7 timmar per natt nuförtiden. Själv är jag väldigt mån om min sömn och fungerar absolut inte om jag inte får tillräckligt med sömn. Då är jag mest som en zombi och går runt utan att egentligen förstå vad jag gör.

Imorse så träffade jag en kompis, för att åka och träna lite. Träning är också en grej som man får så mycket energi ifrån. Som Karl Lagerfeld sa en gång, "Energi föder energi". Ju aktivare man är dessto mer energi får man. Vilket känns skit konstigt, det borde vara tvärtom, tycker man. Efter träning blev jag bjuden på prinsesstårta. För att vi hade varit så duktiga och tränat idag. Och det var skit gott. Det var ett tag sen jag åt prinsesstårta. Älskar grädde.

Och nu ska jag plugga och försöka bli klar med mitt paper. Det lär bli en skit kul helg. Hoppas att ni andra har en mycket roligare helg än vad jag kommer att ha.

No comments: