Sunday, March 09, 2008

För att vinna krävs det mer än bara stjärnstatus.

Androla är ute ur Melodifestivalen! Kan ni fatta det? Det är första gången Carola är med Melodifestivalen och inte kommer med finalen och inte har någon chans att vinna. Detta är ett historisk ögonblick och kommer att skrivas i historiaböckerna.

Spekulationerna kring varför Androla inte gick viddare till finalen är i full gång. Carola själv tror att det beror på att svenska folket har tröttnat på Androla. Troligen ligger det något i det. Folk kanske har tröttnat på Carola och därför röstat på Nordman för att få bort Androla. För jag vet många som har just gjort så.

Personligen tror jag mest att det beror på att Androlas låt inte var tillräckligt bra för att ta sig till finalen. Det verkade lite som att de trodde att de skulle kunna lätt ta sig till finalen med en medelmåttig låt. Låten funkade inte hela vägen bara. Och att konceptet Androla var kanske inte heller så lyckat. Carola kanske funkar bara som sola-artist.

6 comments:

Anonymous said...

när ska vi ses?:( fika en dag kanske, om drink-kvälls-förslaget kändes alltför alkis?:P

Anonymous said...

Oh no, förlåt Hasan! Jag ska aldrig mer lägga ut såna bilder. Inte vill jag att du ska drömma mardrömmar! Haha=)

Anonymous said...

Att vara queer är att vara öppen, fri, tolerant, politiskt korrekt, acceptera åsikter, yttrandefrihet osv osv.
C gillar inte queer, har fel åsikter om queer, uttalar sig fel om queer därför verkar vi i queer-gruppen för att C inte ska få synas i media.
Därför röstade vi bort C i lördags (jag vet det kostade oss hur mycket som helst) vi röstade även bort C för två år sedan, turligt nog hade vi Lordi att lägga röster på då (roligt med tanke på deras monster/djävuls-image).
Queerideologin kan inte acceptera kritik mot sig! Den är ju den totala friheten för oss. Våra kritiker och motståndare får inte vara med i den nya världen.
Den nya världen skapas genom att dränera makten från de hetrosexuella. Pengar=makt, bla låter vi artister som gör queervänliga uttalanden att komma fram i ex melodifestivalen, spelningar där en q-person väljer artister, framträdanden i TV där q-person är producent, vi använder alltså vår makt att förtrycka de som inte håller med oss. Nordman visade tydligt, genom olika negativa uttalanden om C, att de står på vår sida. Vi betalar dem med att ge dem vinst, det var ju andra chansen - så de tog de strån de fick.
Länge leve friheten, länge leve queerteorierna.

Anonymous said...

haha så jävla skönt! jag satt och njöt av ögonblicket i soffan därhemma, carolas min... nordman gick vidare... oh vilket ögonblick. ungefär samma glädje som de upplevde i den första harry potter-boken när voldemort försvann... ooh. jag är skadeglad, jag vet!!!

/sofia

Anonymous said...

Läser du Perrobins blogg?

Hasan said...

Jojo: Ja absolut kan vi göra det. Vi får göra det snart tycker jag. :D

Mickan: Ja det tycker jag hade varit snällt. Du får tänka på det tills nästa gång.

Anna: Nä det gör jag inte. Eller borde jag göra det?