Saturday, March 08, 2008

Andra Chansen 2008.

Idag är det som bekant Andra chansen, för er som har på något sätt lyckats missa det. Och för Androla är det sista chansen för ta sig till Globen. Det känns som att det kan gå hur som helst. Dagens fråga på Qx frågar just vem vi vill att ska ta sig till globen, och just nu så är idol-deltagarna Sibel och Ola som har fått flest röster. Nu får vi se om det håller hela vägen och då skulle det betyda att Androla inte ta sig till Globen. Själv vill jag gärna att Suzzie Tapper tar en av finalplatserna, för jag gillar faktiskt hennes låt. Visst finns mirakel. Men det kommer bli riktigt svårt men man kan alltid hoppas.

Dessutom ska det bli såå skönt att slippa Björn Gustavsson. Förstår inte varför det har blivit sån stor grej om det hela. Tycker inte att han är så rolig som alla tydligen tycker att han är. Vissa människor påstår att Melodifestivalen är meningslöst utan honom. Så bra är han faktiskt inte. Han är inte heller på något sätt unik. Han är väldigt typisk i sin genrer, vill jag påstå. En töntig manlig komiker som är pinsam och klumpig. Visst, jag kan tycka att han är rolig då och då men i längen blir han otroligt platt, ointressant och tjatig. Däremot tycker jag att Nour borde få mer plats i programmet, som Björn då, och vara mer fri än bara att vara där i buren och ta emot artisterna. Tror att hon hade gjort mycket mycket bättre jobb än vad Björn Gustavsson har gjort hittills. Jag tror att hon lätt hade kunnat höja nivån och hade kunnat vara roligare på ett mer intellektuellt vis. Tycker inte att hon har fått en rättvis ställning i programmet. Folk har ju klagat på henne och tyckt att hon har varit helt onödig och inte har något syfte. Jag tror verkligen inte att Björn hade lyckats göra mycket bättre i hennes ställning. Att försöka vara rolig på 30 sek, samtidigt som man får intervjua artisterna och får dela uppmärksamheten med andra människor. Därför tycker jag att man ska låta Nour få mer frihet, där hon inte behöver dela uppmärksamhet med några andra människor och får mer än bara 30 sek på sig att visa vad hon kan. Mer Nour, tack. Och mindre Björn.

No comments: