Monday, February 11, 2008

Melodifestivalen 2008. Del 1.

Verkar som att alla har skrivit om melodifestivalen på sina bloggar. Och jag vill inte vara sämre. Det bästa med hela programmet var programledaren Kristian Luuk. Är glad att han fick leda melodifestivalen iår också. Han är verkligen rolig och underhållande. Men vi hoppas på att han inte får vara kommentator under ESC. Förra året så var han bara jobbig som kommentator. Och hans två nya side-kick, var ju också helt underbara. Svt borde ge de ett eget program tycker jag. Och små inslag av Hipp hipp. Jag skrattade ihjäl mig nästan.

Men jag var kanske inte lika positivt till de åtta bidragen. Om vi ska börja med Christer Sjögrens bidrag, "I love Europe". Vad fan var det för något? Är det ett skämt eller? Hur den låten lyckade gå viddare till Globen är ett stort mysterium för mig. Sämsta låt någonsin.

Hela tiden så trodde jag att det var Amy Diamond och Velvet som skulle gå viddare. Tyckte att det var de två låtarna som var bra. Och så mirakel-låten. Den låten var lite mysig. De andra låtarna var bara skit. Hoppas på bättre låtar nästa vecka och hoppas på att Carola kommer till finalen så man får se henne gråta när hon förlorar mot Perrelli eller BWO. Hoppas att få se lite blod och svett på finalen.

2 comments:

Anonymous said...

åh.. minns när vi brukade se delfinalerna tillsammans:) det var tider det!

Hasan said...

Ja,jag minns också. Kul att ha någon som verkligen kan höra om någon sjunger fel eller så. Och att dissa de som fake-spelar på sina instrument. Det var kul. Hihi.