Monday, February 11, 2008

Måndag igen då. Idag kom tentaresultaten från kurs 2. Jag blev en aning chockad när jag fick veta att jag hade blivit godkänd. Jag var ganska beredd på att göra en omtenta, för att jag var inte helt nöjd med hur det gick på tentan. Jag vet att jag hade kunnat göra mycket bättre än så, därför trodde jag att jag skulle bli underkänd. Kände inte att det höll så bra kvalite på det jag hade skrivit på tentan. För jag hade själv aldrig godkänt det jag hade skrivit på tentan om jag ska vara ärlig. Då börjar jag undra hur mycket sämre var de andras som fick underkänt. Och på kvaliten på utbildningen, när lärarna godkänner tentor som min, som enligt mig inte hade så bra kvalite på. Eller så har jag stora förväntningar på mig själv och det jag producerar. Men lite kvalite måste man ändå förvänta sig av högskoleeleverna. Eller har jag fel?

1 comment:

Anonymous said...

ibland undrar man. jag tycker det mesta jag gjort till mina kurser suger rätt mycket, men ändå har jag fått godkänt. slängde ihop en uppsats jag skulle skriva samma dag som den skulle in och fick G+. haha.