Monday, February 25, 2008

Jag minns när jag var ung...

(Jag vill också klä ut mig till Sailor Moon. Eller inte.)

Måndag igen. Och idag kommer lönen. Den 25:e varje månad måste vara allas favorit dag. Iaf för de som jobbar.

Hur som helst, igår så hade jag en väldigt konstig dröm. Det var så att min kusin var hemma hos oss igår och hon hade med sig sin Sailor Moon-dvd. För hon gillar Sailor Moon och hon går i ettan, så hon är jätteliten och jättesöt. Och jag satt med henne och kollade på Sailor Moon. Blev lite överraskad att hon kunde så bra engelska redan. Sailor Moon-dvd var dubbad på engelska. Dubbade filmer är bara hemsk, hade varit mycket bättre med undertext. Men barn kanske inte kan läsa vid den åldern.

Det blev en nostalgitripp för mig som fick mig att jag drömde om en gammal kärlek. Undrar var han är och vad han gör nuförtiden. Som i drömmen så brukade han vakna upp väldigt tidigt på morgonen för att följa mig till skolan. Så vi kunde spendera så mycket tid som möjldigt med varandra. Men hans mamma gillade mig aldrig, enda sen hon såg oss pussas. Och hon nästan anklagade mig för att ha omvänt hans son till bög.

Jag vet inte varför just Sailor Moon fick mig att drömma om honom. Jag kan inte hitta några kopplingar mellan dessa två personer. Men det är ändå ganska trevligt att minnas saker som man trodde var bortglömd för länge sen. Jag är bara glad att jag överhuvudtaget kan minnas. Mitt minne är kanske inte det bästa jag har just nu. Jag börjar bli gammal.

2 comments:

Helena said...

Men åh! Varför tog det slut då? Jag vill också ha en pojkvän som kliver upp extra tidigt för att följa mig till skolan!

Anonymous said...

Hej Hasan! hur är det? kommer du på lördag? peace