Monday, January 07, 2008

Två fel gör ett rätt.

Nu är det måndag igen och dags att börja skolan. Det var lite jobbigt att gå upp på morgonen. Kände att jag ville sova lite till, omkring 1 000 timmar till, men var tvungen att gå upp för att hinna med bussen, för att hinna med tåget, för sedan igen hinna med bussen som går till skolan. Att det var svinhalt ute gjorde ju inte saken lättare. Jag tror att jag halkade säkert mer än 8 gånger på vägen till busshållplatsen. Och busshållplatsen ligger omkring 100 m ifrån mitt hus. Som tur så var ingen närvarande och såg mig halka, för det hade varit väldigt pinsamt. Men det såg säkert jätteroligt ut.

Som vanligt var bussen försenad, så jag började bli lite nervös för att jag har ju ett tåg att hinna med. Om jag missar tåget så får jag vänta en timme för nästa tåg. Men idag var bussen mer än tio minuter försenad. Detta på grund av att det var en oerfaren busschaufförsom körde bussen. Det var en annan busschaufför som också var med där för att lära honom hur bussen fungerar och hjälpa föraren med de olika knapparna. Och några gånger så körde han upp på trottoaren och körde såååå långsamt Det fanns ingen chans att jag skulle hinna med tåget till skolan.

Det fanns inte mycket att jag kunde göra för att hinna med tåget. Jag var helt enkelt tvungen att ta ett tåg senare och komma för sent till skolan. Men som tur så var tåget också försenat. Eller tåget brukar för det mesta vara försenad, så det var inget nytt för oss som pendlar med tåg. Så där hade jag lite tur och slapp vänta en timme på nästa tåg.

No comments: