Sunday, January 06, 2008

Trender 2008.


Får jag erbjuda er några Abba-låtar på japanska?

Hot:

Slowfood
Botox
Matlagning
Kungafamiljen
Gul
Metalliska färger
Miljömedveten konsumtion
Kranvatten
ABBA
Aktier
Kjolar
Klänningar

Not:

George W Bush
Facebook
Överkonsumtion
Fastfood
Crocs
Snabba dieter
Tv-tablåer
Bling-Bling
Mineralvatten
Ätstörningar
Lyx-varor

År 2008 kommer att handla mycket om det simpla och det enkla livet. Lyx och överkonsumtion är redan på väg ut och kommer att vara väldigt ute år 2008, iaf enligt experterna. Om det är något vi kommer att överkonsummera så är det miljövänliga produkter. Att t ex välja lokalproducerade produkter kommer att bli populärt. Och det är något jag tycker att vi alla ska försöka tänka på. Mineralvatten, eller vatten på flaska, kommer att vara väldigt ute på grund av miljön och kranvatten kommer att bli ett stort hit.
Den snabba livstilen kommer att mattas av ordentligt under år 2008, så därmed snabba maten, sk fastfood, och vi kommer att laga maten mer själva. Därför kommer köket bli ett viktigt rum i hemmet och därför kommer folk att spendera mer pengar på köket än vad man tidigare har gjort. Iår kommer det också vara det år man gör det själv. Att man t ex bygger om köket på egen hand eller gör små renoveringar i hemmet helt själv, det kommer att bli väldigt inne.
Lyx och hela bling-bling kulturen kommer att vara väldigt ute och därmed kändisskap. Men däremot kommer kungafamiljen göra en comeback år 2008, tror jag. Det pratas om ett kungligt bröllop mellan kronprinsessan Viktoria och Daniel. Så det kommer att bli spännande att se om det sker ett bröllop.
På tal om kungar och kronprinsessor, iår tror jag att ABBA kommer att bli väldigt populär och kommer att spelas runt om i landet i sommar. Så om du har några gamla ABBA-pattor någonstans i vinden, så är det dags att ta fram de i sommar och vrida upp volymen och sjunga med.
Något som jag tycker kommer att vara skönt att slippa iår är de förbannat fula crocsen. För mig har dessa skor alltid varit ute och kommer också att fortsätta vara ute. Så jag hoppas att jag slipper se en enda iår. De får mig att vilja kräkas.
En annan sak som också får mig att vilja kräkas är George W Bush, och i år är det val i USA och som tur så kommer vi att slippa han för evigt, hoppas jag. Och vi hoppas på att demokraterna vinner iår. GO HILLARY!!! Dags för en kvinna, eller vad tycker ni?

4 comments:

Anonymous said...

Hoppas du har rätt med fastfood/slowfood. Har varit på en förläsning med en av skaparna till slow food, ni kommer säkert ha det med. Kommer dock inte ihåg vad italienaren hette, men rolig var han :D.

Hade ni ett trevligt nyår då??

Anonymous said...

Ja, go Hillary! Men Obama är ju lite het.

Däremot är jag så hääääär trött på allt som har med ABBA att göra.

Hasan said...

Anna: Jag brukar väl aldrig ha fel. Tror jag.
Jag e lite tveksam till det, för vi har hittills inte pratat sååå jätte mycket om mat, men det kommer säkert snart. :D

Vi hade det väldigt trevligt nyår.:D Kul att träffa Helena, som man inte har gjort på länge. :D

Kim: Oavsett vem av de som vinner, så kommer det att bli ett historisk val.
Jag är ledsen, men jag tror faktiskt att ABBA kommer bli populär iår. Hihi Du får helt enkelt hålla ut.

Anonymous said...

maste kontrollera:)