Thursday, January 03, 2008

Där det finns fett, finns det hopp.

Jag har inte vågat väga mig ännu. Inte efter att ha hört hur mycket alla andra har gått upp i vikt. Och jag tror knappt att det handlade om att de hade fått mer muskelmassa. Utan tror att det är deras fettvävnader som har expanderat. Och jag rädd för att samma sak har hänt i min kropp. Men som man brukar säga, "Man kan alltid banta". Och tydligen är jag med på Helenas och Johannas nyårslöfte, att banta bort 5 kg. Vi får se hur det går. Jag har tror inte att jag har 5 kg på kroppen som jag kan banta bort. Vi får se hur det går.

Uppdatering: Jag vägde mig nyligen och det visade sig att jag har gått ner 1 kg under julen. Så nu är det bara 4 kg kvar. Det här årets nyårlöfte verkar ju inte så där jättesvårt att hålla.

1 comment:

Anonymous said...

vadå.. folk hade väl inte gått upp så mycket? jag hade gått upp 0,5 kg. det var inte så illa:D men nu har jag också bara 4 kg kvar av nyårslöftet.. hehehe..:)