Thursday, December 06, 2007

Men idoljuryn höll inte med.

Gud vilken meningslös dag det var på skolan idag. Vi hade värderingsövningar med Babbsan idag. Eller som vi kallar henne, "Knarket". Inte för att hon knarkar eller så, men hon är såå flummig. Hon påminner faktiskt lite om farbror Barbro. Jag tror att hon var transa i sitt tidigare liv. Eller det är något jag vill tro. Det skulle göra det hela mer intressant.

Varje gång jag har värderingsövningar, så kommer alltid homoadoption upp. Alltid. Jag trodde inte att det var ett hett ämne nuförtiden. Klassen var i stort sätt överens om ämnet och tyckte att homoadoption var helt okej. Det var typ bara en som var emot det. Hon använde två ord som jag avskyr mest av alla orden. "Normalt" och "naturligt". Det är de två förbjudna N-orden. Som tur så jag ganska trött idag så jag orkade inte säga diskutera. Det var endå en oskyldig övning som vi höll på med.

Dagens kommentar kommer ifrån Caroline.
- "Du är min idol". Det sa hon till mig idag. Jag vet inte varför och jag vill kanske inte heller veta. Hon sa något annat också efter den meningen, men det valde jag att ignorera. Om jag ignorerar det så kan ju inte det skada mig. Eller?

1 comment:

Anonymous said...

Verkar som att du trivs i din klass ändå. Haha..tur att vi inte går i samma för då hade jag suttit och skrattat åt "Barbro" hela tiden.