Tuesday, December 04, 2007

När du minst anar det, så slår julen till.

Är det bara jag? Eller känns julen påtvingat? Var än jag kollar så är julen där. Jag känner mig lite paranoid. Jag vet inte hur det med er, men jag tror att julen förföljer mig. Gud va mycket tid och pengar folk måste lägga ner på det här med julen. Det är verkligen VÄLDIGT svårt att missa att det är jul snart. Jag vet inte om ni har märkt det, men jag är inte så jätteförtjust i julen. Min familj är helt überlyckliga och tycker att det är sååå kul att julpynta. Och jag bara, "FUCK ME". Innan har det varit mer eller mindre min uppgift att pynta hemma och klä granen. Eller "granen". Det innebar för mig att gå ner till källaren, leta reda på lådan med texten "JULPYNT" på och fälla upp granen, som är då redan pyntad, och hitta en lämplig plats att ställa den. Det var typ min uppgift. Men jag har i stort sätt skitit i det. Så iår har de tagit ifrån den uppgiften ifrån mig. Av någon anledning så tycker de att jag inte har gjort ett bra jobb. Undrar varför.

No comments: