Tuesday, December 11, 2007

Imorse då hade vi (jag och min grupp) våran hälsoundervisning i skolan. Man skulle stå typ framför klassen och informera om olika saker med hälsa att göra. En grupp pratade om mobbing och min grupp pratade om socker och risker med socker. De andra två grupperna kommer jag faktiskt inte ihåg vad de pratade om. Det var inte så jättegivande. Kanske det beror på att man skulle låtsas om att klassen var en mellanstadie klass. Men det verkade som att min klass missuppfattade det och trodde att vi skulle informera en förskoleklass. Eller möjligtvis en lågstadieklass. Vi fick förklara vad motivation var. MOTIVATION. Mycket kanske har förändrats sen jag gick i mellanstadie, men jag visste faktiskt vad motivation var när jag gick i sexan. Jag tror att mellanstadie elever är smartare än vad min tydligen trodde att de var. Men det hela gick ändå väldigt bra. Jag är väldigt imponerad av min egen grupp. De var otroligt duktiga och så pedagogiska. Blev positivt överraskad. Verkligen.

No comments: