Wednesday, November 28, 2007

Man ska vara glad för det lilla man har också.

Såg Babben & Co nyligen på SVT play. Tack svt för den möjligheten att kunna se programmen när jag vill. Varför kan inte de andra kanalerna också ta efter SVT och lägga ut HELA program på nätet. Orka följa tv-tablån. Det är skönt att kunna bestämma själv.

Tillbaka till Babben & Co. Det var Paulo Roberto och Gudrun som bland annat var där. Jag älskar ju Gudrun. Hon är en sån underbar politiker, synd att hon mer och mindre har lämnat politiken. Det var egentligen Paulo Roberto jag skulle skriva om. Han sa nämligen att ett av de svåraste sakerna han hade gjort var att skriva en bok. Jag blev lite chockad och lite imponerad av att han hade skrivit en bok. Men den känslan varade inte länge, kan jag säga. Han hade nämligen skrivit en KOKBOK. Jag är tveksam om man får kalla sig själv för författare om man har skrivit en kokbok. Det är ju inte så att man har kommit på allt själv. Dessutom brukar kokböcker i stor del bestå av bilder. Så grattis Paulo för att du har lyckat med att skriva av andra människor recept och haft den förmågan att lägga ihop bilder till det. Verkligen stort grattis.

4 comments:

Ponte said...

Det må jag säga, klarade Paolo av att välja bilder till recept, det hade jag aldrig trott... När han dyker upp i rutan byter jag kanal, men han gör iallafall ALLT för att få vara med i TV och det lyckas ibland.

Hasan said...

Ponte: Ja det brukar jag också att göra. Han är bara för jobbig. Han var ju hur stolt som helt över att ha kunnat "skriva" en kokbok. Undrar hur mycket hjälp han fick med stavningen. Hahaha.

Ponte said...

Det är svårt att skriva K*KBOK och liksom få det rätt...

Hasan said...

Ponte: Hahaha ja precis. Det var det jag menade. ;) haha