Thursday, November 29, 2007

Snart är det ju helg. Fan va jag längtar efter helgen. Den vecka har varit hur jobbig som helst, trots att jag hade enbart tre schemalagda föreläsningar. Kanske tur det, annars vet jag inte hur jag hade orkat. Fram till jul har vi en hel del att göra i skolan. Så man hinner inte med andra saker man hade velat göra istället. Visst tycker jag om att plugga, för att det är så stimulerande med kunskap, men man vill ju ändå göra andra saker. Känner att mitt sociala liv kommer i kläm. Och det är inte bra.
Hur orkade man egentligen i grundskolan och gymansiet att gå 8 timmar VARJE dag i skolan? Det har jag lite svårt att förstår idag. Jag vet faktiskt inte om jag hade orkat var i skolan så länge. 8 timmar i skolan är hur mycket som helt, och ibland var man ju där längre. Nu är jag typ tre dagar i veckan i skolan. Ungefär tre timmar brukar en föreläsning ta. Och man brukar vara sååå full i huvudet när man lämnar salen, efter bara tre timmar.

Men snart är det helg och då ska jag ta det lugnt och göra saker jag vill göra. Eller jag hoppas det iaf.

No comments: