Wednesday, October 24, 2007

Konsten att gömma sig bland dambindor.

Jag och morsan var ute och handlade mat idag. Det värsta tänkbara hände. Jag såg Elin med hennes 30+ åringa pojkvän. Elin är en gammal bekant, som jag inte var så jätteförtjust i, men hängde med på grund av gemensamma vänner. Tack och lov så har jag ingen kontakt med henne överhuvudtaget. Så för att undvika henne, sprang jag runt bland hyllorna och låtsades om ingenting. Det är svårare än vad man tror det är. Ena stunden stod de där och köpte bananer, och på ett ögonblick var de på andra sidan affären och fyllde korgen med godis.
Och mamma hade ingen aning om det, så hon undrarde vad jag höll på med, speciellt när jag stod och försökte gömma mig bland dambindor. Som vanligt så var jag inte så diskret. Men jag hoppas inte att Elin såg mig. Det hade varit lite pinsamt. Men andra sidan så känner jag inte henne längre.

Tyvärr så kan jag fortfarande inte överföra min bilder från mobilen till datorn. Jag vet inte vad som är problemet. För jag tog en bild på en jättestor kossa i affären. Någon tant var utklädd till en jättestor ko och gjorde reklam för någon produkt. Men jag lägger in den senare.

No comments: