Thursday, October 25, 2007

Allt förändras med ett trevligt hej.

Är det bara jag eller har busschaufförerna blivit trevligare här i Lund. Nu är det glada och hälsar på en när man stiger på bussen. Innan var de skit sura på en för att man skulle åka med bussen. Att de nästan förväntade sig att man var tacksam för att de stannade vid ens busshållsplats och man fick åka med de. Något har hänt. Det är kanske fler som jag som upplevde det så och folk kanske klagade på det och busschaufförerna fick en utbildning i hur man bemöter folk. Det är trots allt ett servisyrke. Där det är viktigt att man kan bemöta folk på ett trevligt sätt.
Och var har dessa invandrare tagit vägen, de man knappt kunde förstå om man skulle ställa någon fråga. De ser jag inte heller så ofta. Mystiskt.

Men jag är i alla fall glad att jag slipper dessa sura människorna när jag åker buss. Me like.

No comments: