Wednesday, October 03, 2007

I samhället har vi olika normer och olika sätt killar och tjejer får vara. Oftast ser jag tjejer och killar som ser likadana ut. Det är ingen som vågar sticka ut ordentligt. Förutom några väldigt få undantag.
Och igår på bussen, såg jag en medelålders kvinna som hade på sig en glittrig, stor silverfärgad jacka på sig. Kvinnan var inte precis smal heller. Då satt jag och tänkte hur lik hon var en diskokula, och det enda som saknades var lite diskomusik. Och hur hon kunde ha på sig något sånt. Tyvärr så har jag ingen bild på henne.
Medans jag andra sidan tycker att det är bra med folk som är annorlunda och som vågar vara annorlunda, satt jag ändå där och dömde ut henne för att hon var annorlunda. Det är så jävla hemskt att man tänker så om människor man egentligen inte känner. Man kanske ska vara glad att man inte kan läsa andra människor tankar. Vilken chock man skulle få då.

1 comment:

Anonymous said...

Vilken underbar kvinna! :)