Wednesday, October 03, 2007

En kompis frågade mig en gång varför jag blev plötsligt "bögigare" på så kallade offentliga platser. Själv var jag inte medveten om det. Jag tror att det beror främst på att jag verkligen INTE vill att folk tror att jag är hetero. Det är kanske därför hetero killar utträder så macho, för att de inte vill att folk ska tro att de är bögar. Eller vad vet jag, jag e inte hetero.
När man har kommit ut och allt det, och har gått igenom hela den processen, vill man ju inte att folk betraktar en som hetero, och suddar ut hela ens kom ut-process.
För mig är det viktigt att visa att jag är bög och att jag är stolt över det. Jag som har ett svenskt utseende, tar folk nästan förgivet att jag är hetero. Och det gillar jag inte så där jättemycket, för att då går jag runt och tänker att de tjejerna som jag träffar på i stan eller så, att de tänker att jag tänder på de och att de tror att de är så heta att ingen kille kan motstå de. Därför försöker jag att undvika att kolla på de.
Jag är så glad att jag är bög och inte någon jävla hetero. Det är jag verkligen glad för.

No comments: