Friday, April 20, 2007

Vilket hundliv...

Har länge längtat efter att skaffa en hund, och nu när jag ska flytta har längtat efter en egen hund blivit ännu större. Problemet är att jag vet inte om jag är helt redo för att skaffa en hund på egen hand. Har kollat runt lite och försökt lära mig lite om hundar, för att se om jag har det som krävs för att skaffa en hund. Det är ju inte så att man kan lämna tillbaka hunden om man inte är nöjd inom 14 dagar. Så funkar det inte.
Det bästa skulle vara om jag kunde hitta någon som redan har haft en hund, och som vet vad det innebär att ha en hund, att vilja skaffa en hund tillsammans med mig. Men då är problemet, vad händer om vi skiljs åt? Vem får hunden då? Så jävla mycket man ska tänka på innan man skaffar hunden.
Men en sak är säkert, jag kommer att skaffa hund riktigt snart.

4 comments:

Anonymous said...

Gud vad kul!!! Kan du inte göra det till sommaren? Snygg färg på bloggen med.

Hasan said...

Nja... vi får se hur långt jag kommer med det. Jag kanske flyttar in någonstans där man inte får ha husdjur och sånt... det kan bli problem... men vi får se.
Naww tack... tyckte att det var dags för lite förändring... black is so last year. Hihihi

Anonymous said...

"black is so last year" var det en pik eller? wahaha. aww.. det hade varit så sött att se dig med en vovve:) men det är mkt att göra.. man vill ju helst kunna ha lite pli på hunden också. finns ju många som inte har det, tyvärr.

Hasan said...

Haha... visste att du skulle reagera på det Johanna. Haha Det var aboslut ingen pik. Jag lovar. Haha
Det bästa skulle vara om du också flyttade till småland med mig och så kunde vi skaffa hund tillsammans... haha :D