Thursday, April 19, 2007

Här om dagen fick jag dåligt samvete för att jag åt choklad. Det känndes väldigt konstigt, för jag brukar aldrig få dåligt samvete för något. Jag är varken tjock eller äter väldigt onyttigt. Har blivit mer och mer medveten om vad jag får i mig. Men det gör ju också att man blir medveten om vad man inte brukar få i sig, så som socker. Där fick jag dåligt samvete av att äta choklad.
Kan också bero på allt snack som pågår just nu i världen, som just nu försöker blir lite mer hälsosammare. I vanligtvis brukar inte sånt påverka mig, för att jag e ganska nöjd med min vikt och så. Men jag fick ändå dåligt samvete. Det är ju inte så att jag försöker blir någon som helt slutar äta chokolad eller så, för det kommer jag aldrig att bli. Inte utan min chokolad. Äter ändå inte så mycket sötsaker heller, tål inte så mycket socker, det får mig bara att må illa till slut. Salt däremot, hade jag stora problem med ibörjan, men nu har jag lyckats att få mer dramatiskt. Salt är ju inte heller bra som ni förstår.
Men andra sidan vill jag ju inte heller bli någon sorts hälsofreak, för det är inget jag strävar efter. Gud nej, verkligen inte. Det ska vara lagom. Lagom är bäst, som man brukar säga.

No comments: