Monday, December 11, 2006

Dags att pensionsspara?


Här kommer först några bilder från helgen. Det är en liten tradition som familjen har. Brukar "testbaka" lussekatter och sånt innan julen. Särskillt viktigt iår, för att vi kommer att fira julen hemma. Vanligtviss brukar vi åka bort till släktingar och fira hemma hos de. Men iår så har mina föräldrar bestämt att vi ska fira det hemma hos oss. Så vi får börja julpynta hemma. Jag mår bara illa av det. Hade heller åkt bort på resa någon annanstans, så man slipper julen när man kommer hem igen. Så jag kommer att behöva en massa sprit och så mycket piller jag kan få tag i. Det är så jag kommer i julstämning, med sprit och piller.

Ni kan inte gissa vad som hände idag på bussen. Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt det. Det va så jävla tragiskt. Steg på bussen, och som vanligt va det inga sittplatser lediga. Så jag får åka stående. Ställer mig i den främre delen av bussen, där pensionerna har sina platser. I en av platserna sitter en lite pojke, typ åtta år gammal eller något sånt, jag vet inte. Och jag ställer mig nära honom utan att tänka på det. Plötsligt reser han på sig och erbjuder mig sin plats. Den jävla snorungen tror att jag e någon gammal pensionär som vill ha hans plats. Kan han inte se skillnad mellan mig och en pensionär? Så klart så tog jag ju inte hans plats. Det kanske jag borde ha gjort det och låtit honom så där som en idiot.

4 comments:

Anonymous said...

Heello Hasan! läget då?
det ser ganska gott ut de ni bakade, blev det mumsigt?

Länge sedan vi sågs, allt flyter på bra. Ska du göra ngt skoj på nyår? puss&kram (Emma

Anonymous said...

tjolahopp! Kul att du kommit igång med bloggandet igen :). Aaww..jag vill också ha lussekatter..:(

Anonymous said...

piller och alkohol.. får man hänga på?:D låter smart det där med att inte julpynta hemma ju.. bara åka bort o sen slippa möget när man kommer hem. aw. hoppas du har det fint:)

Anonymous said...

vaddå snyggare???????