Sunday, July 09, 2006

Viva la France!!!


För några timmar sen tog Italien VM-guldet. Blev mer eller mindre tvingat av Johan att kolla på VM-finalen mellan Frankrike och Italien. Johan är nämligen fotbollsintresserad och det är jag verkligen inte. Men jag tyckte faktiskt om finalen. Och ja, det är jag, Hasan, som skriver det här. Ingen har kidnappat mig och tagit över min blogg. Jag kanske inte alltid satt framför tv-apparaten och kollade på fotbollen. Det skulle jag inte orkat med. Finalen va ganska spännande ska jag medge. Kunde känna hur pulsen steg varje gång fransmannen närmade sig målet. Och blev besviken när bollen vägrade gå i mål.
Trots den spännande finalen tycker jag fortfarande att fotboll är tråkigt att kolla på. Det e som att kolla på en film som hela tiden stoppas och hackas i små scener. Blev lite frustrerad när bollen hela tiden hamnade utanför planen och man fick börja om från början. Och alla spelare som hela jävla tiden snubblade på varandra och alla dessa armbågar som flitigt användes. Det gjorde mig lite irriterad.
Till slut så vann Italien på straffar. En stor besvikelse för fransmännen och för oss andra som hejade på frankrike. Viva la France!!!

2 comments:

Anonymous said...

DU fotboll?? hehehehe

Anonymous said...

tack, visst skulle franskrike ha vunnit. Italien är så fjolliga