Tuesday, July 11, 2006

Kaffe



Då och då brukar jag sova över hemma hos min kompis Johan. Varje morgon fylls hela lägenheten med doften av nybryggd kaffe. Det får mig alltid att sakna tillbaka till Nässjö. Ubbe älskar sitt"morgonkaffe". Precis om Johan. Finns de som inte funkerar fullt ut om de inte får dricka kaffe på morgonen. Och sen finns det de som klarar sig utmärkt utan kaffe på morgonen. Jag är en av de. Kaffe är inte min grej alls. Mina kompisar vet vad som kan hända med mig om jag dricker alldeles för mycket kaffe. Det kan bli väldigt roliga situationer ibland. Mer än så vill jag inte gå in på nu. Men ibland gillar jag faktiskt att dricka Cappucino eller Caffè latte. But thats it, de andra kaffe sorterna smakar inte alls gott. Dessutom så måste jag ha mjölk och socker i mitt vanliga kaffe, annars är det bara äckligt.

No comments: