Saturday, November 01, 2008

Welcome back to Skåneland.

Då var man tillbaka till det snöfria Skåne. Jag var i Småland för några dagar för att besöka min sötnos som bor där. Det är alltid så jobbigt att åka hem från Småland. Känns som att dagarna bara flyger iväg. Och nu är jag hemma igen och det känns som att jag aldrig har lämnat detta ställe. Men jag saknade ändå Lund.

Känns konstigt att vara hemma och sova ensam. De första dagarna brukar vara jobbigast och sen känns det lite bättre.

Så här ser smålänska mjölk ut. Den påminde mig om att jag inte längre befann mig i Skåne utan nu var i Småland.

Bakade lite av min berömda kladdkaka, så klart För jag vet hur mycket han gillar min kladdkaka. Och den blev självklart skit god som vanligt.

Här kan vi se att jag har tagit över hela hans vardagsrum med mina grejer. Det brukar bli så. Jag slänger av mig saker och ting överallt, som jag brukar göra hemma. Lite pinsamt men men.

Här hade det precis börjat snöa. Jag brukar inte gilla snö så mycket men det var ändå lite mysigt. Men jag var ändå glad när jag kom hem och insåg att det inte hade snöat i Skåne.

2 comments:

Susanna said...

Mjölken ser verkligen ut som bonnamjölk =0) När ska du lägga upp foto på din sötlök så man får se hur han ser ut? =0) Ha det super Hasse! Kram kram

Anonymous said...

haha han har samma soffbord och liknande soffa som mitt ex...creepy.
på tal om din kladdkaka, vi älskar dig för mer än din kladdkaka men även den så jag tycker du borde göra den till mig någon gång med, I NEED IT!