Sunday, June 15, 2008

Hälsoveckan är över. Del 1.

Den här veckan har jag haft en hälsovecka. Då har har försökt att äta bara hälsosamt och det som är nyttigt för mig. För en veckan sen jag startade detta projekt så kunde jag inte ana hur stort och hur jobbigt projekten var på olika sett. Jag tyckte ändå att jag åt ganska hälsosamt redan innan så jag tänte att det inte skulle vara allt för svårt att ställa om min kost. Dessutom var det meningen också att få ingång motionen, men den delen lyckades jag mindre med.

Jag hade som målstänning att motionera varje morgon innan frukost, men på grund av att jag jobbade denna vecka så var det ganska jobbigt att gå upp kl 6 på morgonen för att hinna med att gå en runda och sedan komma hem och äta frukost. Tror att jag satte upp alltför höga mål i början. Att tvinga kroppen att vakna upp kl 6 gick ganska bra de första dagarna, men sedan blev det stopp. Trots att det vara ganska skönt att gå ut och gå på morgonen och sedan komma hem och äta frukost. Vanligtvis är jag inte så jättepigg på att äta frukost. Därför brukar det ta lång tid för mig att äta frukost. Känns som att min kropp egentligen inte har vaknat upp ordentligt och därför vägrar den att ta till sig maten jag erbjuder den.

Efter att man har varit ute och gått är man ganska hungrig när man kommer hem. Vilket var den enda förändringen jag hann uppleva. Så det blev mycket enklare att få i sig mat på morgonen när man har varit ute och gått en stund. Nackdelen är att jag inte är så förtjust i att behöva gå upp så tidigt varje morgon. Jag gillar att sova. Det gör jag verkligen.

Förutom morgonpromenaderna så hade jag tänkt utöka min yogaträning till att träna varannan dag. Och det lyckades jag nästan med förutom att jag missade en gång, på grund av att jag skulle jobba tidigare den dagen.

Fortsättning följer...

3 comments:

Susanna said...

Att stiga upp tidigt är ingen höjdare! Jag tycker du är duktig Hasan! Jag och Sandra pratade lite om att försöka klämma in en fika med dig och Carro innan hon flyttar till Gbg. vad säger du om det, och när har du tid i så fall? Jag och Sandra pratade lite om att det eventuellt fick bli en söndag, eftersom både jag och hon jobbar mitt i veckorna. Ha en fortsatt trevlig sommar!

Anonymous said...

Tänk så frisk och stark du kommer vara LÄNGE.

Susanna said...

När i juli är det du åker till Småland? Carro är nämligen i Turkiet just nu och kommer inte hem förrän på söndag.