Sunday, May 25, 2008

Vad fan hände egentligen? Hur hamnade Sverige på 18 plats? Jag blev helt chockad över hur dåligt det gick för Sverige igår. Vi hade helt klart den bästa låten och den bästa artisten men ändå gick det som det gick. 18 plats? Jag kan fortfarande inte förstå det. Och att Ryssland vann, vad fan var det egentligen. Hade aldrigt kunnat gissa att Ryssland skulle vinna. Men heller rysslands låt än greklands. Jag blev förvånad över att folk hade röstat på greklands låt. Den låten var en av de sämsta. Nu dagen efter är jag fortfarande jättebesviken, för jag trodde att Hero skulle gå hela vägen. Eller i alla fall hamna på top fem. Men så fel man kunde ha. Hörde idag dessutom att Sveriges bidrag var den låten som blev vald av juryn att gå viddare från semifinalen. Så utan juryn hade vi inte ens fått vara med i finalen. Och det känns lite jobbigt. Men Perrelli gjorde sitt bästa och vi kan inte förvänta oss mer från henne. Vi får ladda om och satsa mer nästa år. Det känns VÄLDIGT långt tills nästa år.

Här är vinnaren i alla fall. Om några dagar kommer folk glömma bort vilken låt det var som vann som förra året. Ja, jag vet. Jag är bitter.

3 comments:

Anonymous said...

Om det är till någon tröst så är jag med bitter. Jag trodde verkligen vi hade en chans den här gången.....

Anonymous said...

men... det var ju som upplagt från rysslnds sida att de skulle vinna, de hade med plushenko och han har aldrig förlorat (mannen på skridskor om du undrar)...
men visst, jag sörjer också sveriges dåliga placering:(
kram
/sofia

Anonymous said...

alla är vi bittra;) jag tyckte vi hade en catchy låt som skulle få iaf lite högre placering. men tydligen inte.. jaja.