Sunday, May 04, 2008

Summering av veckan.

Börjar med tisdag, för jag minns inte vad som hände måndags. Det var säkert inget viktigt som hände måndags.

Tisdag: Då var det dags för vår, min och Carros, redovisning. Som, enligt mig, gick väldigt bra. Bättre än vad jag hade förväntat mig. Det tyckte läraren också. Jag var ganska nervös inför redovisningen men när jag stod där framme och pratade kände jag inte mig alls nervös. Det kändes väldigt naturligt, tyckte jag. Så det hela gick väldigt bra. Nu får vi se om läraren tycker att vår rapport var lika bra.

Onsdag: Gick upp tidigt på morgonen för att jobba och efter jobbet träffade jag Johanna utanför Systemet för att handla lite. Där vi träffade på en gammal klasskamrat, Shahabeddin. Jag tror att hans namn stavas så. Jag vet inte. Men vi gick bara förbi honom utan att säga ett ord. För han är läskig.

På kvällen var det ganska stressigt, för jag skulle hinna baka. Så jag fick skynda mig och bakade en smulpaj. Snabbt in i ugnen och snabbt ut. Jag fick hoppas på att den gick någorlunda att äta. Och därefter fick jag skynda mig till Johanna, för att ha följe till en annan kompis. På kvällen grillade vi och drack lite. Jag insåg snabbt att man blir lätt berusad av vin. Efter det åkte vi till någon studentfest. Det var fullt med människor där. Man kunde knappt röra på sig. Därifrån åkte vi sen hem.

Torsdag: Som tur så skulle jag inte jobba förrän senare på dagen. Så jag gick upp åt frukost och åkte till jobbet. När jag kom hem satt jag framför datorn för att skriva klart vår folkhälsorapport som skulle vara inne nästa dag. Hela den dagen gick åt att skriva rapporten.

Fredag: Skrev klart det sista och skickade in rapporten till vår lärare. Kändes skönt att rapporten var klar, som vi har hållit på med skit länge. Den blev nära 30 sidor. Stackars läraren som ska läsa allt det.

Åkte till Malmö på kvällen till min manliga flickvän, a.k.a Johan. För att han ville så gärna grilla. Så vi grillade lite på hans lilla balkong. Det var rätt mysigt men lite för kallt. Efteråt skulle vi träffa två andra killar för att gå ut på någon gayklubb. Så jag hjälpte Johan att välja ut vad han skulle ha på sig. Och det tog sin tid, kan jag meddela.

Innan vi ens åkte ner till klubben var folk rätt fulla. Folk blir så jävla roliga när de är fulla och ganska närgångna, särskilt bögar. Men det är trevligt. Inne på klubben såg jag en gammal lärare, som hade raggat på mig på Qx. Sånt är lite läskigt. Men när man har lite alkohol i kroppen så glömmer man lätt bort sånt.

Lördag: Träffade tjejerna för att baka pizza. Jag känner mig så hälsosam. Bara onyttiga saker denna vecka.

Söndag: Idag ska jag inte göra något speciellt utan ska ta det lugnt, för imorgon börjar nästa delkurs. Det är den sista innan sommaren. Och jag måste få VG på den här delkursen om jag ska få VG på hela kursen. Men tror jag att jag klarar av.

5 comments:

Anonymous said...

"Lördag: träffade tjejerna för att baka pizza" hehe.. så sött:) pizzan blev ju jättegod:) det måste vi göra om!! klart du klarar att få VG! Heja!

Anonymous said...

:D
Jag träffade min klassföreståndare första gången jag gick på gayklubb.
Året var ca 1853.

Anonymous said...

VILKEN LÄRARE??????

...är det Peo..?

Anonymous said...

HAHA Anna... du vet nog inte vem det är för du hade aldrig honom.

Ponte said...

Hoppas jag slipper träffa gamla lärare...