Friday, April 25, 2008

Gick upp kl 6.00 för att skriva folkhälsorapports grejen. Och åkte därefter hem till Carro för att fortsätta skrivandet och kom hem 17.00. Just nu är jag sjukt trött på det hela. Jag vill bara lämna in den och sen aldrig se den igen. Men på måndag ska halva klassen redovisa sina folkhälsorapporter, och det känns ju riktigt intressant. Eller inte. Just nu är jag anti allt som har med folkhälsorapporten att göra.

Problemet är att läraren har varit väldigt snål med information och hur och vilken struktur vi ska använda av oss när vi skriver våran folkhälsorapporter. Och hon är en riktig översittare, som får en att känna som en idiot om man frågar henne något. Dessutom kan man inte heller fråga de andra i klassen för alla är lika förvirrade och alla gör som de tror att uppgiften går ut på. Så det finns ingen alls struktur och bara en massa förvirring. Vilket jag har väldigt svårt för. Det ska finnas en tydlig struktur. Eller åtminstone en pedaggisk lärare som kan lära ut utan att håna sina elever med sitt oanständiga skratt. Jag kanske begär för mycket av läraren.

Men det ordnar sig säkert. Nu ska jag inte tänka på det utan nu är det helg och jag ska vila. I alla ända tills söndag så jag ska träffa Carro igen för att skriva klart rapporten innan måndag. Och att jobba på en söndag gör emot mina principer. Men men, idag kommer lönen. PENGAR? Ja, tack.

No comments: