Monday, February 18, 2008

Måndag igen, för er som har missat det. En ny vecka och allt känns skönt. Alla kompleteringar och bokrecensionen är nu inlämnad, så nu kan man släppa det hela. Idag hade vi litteraturseminarium, med Barbro. I stora drag så gick det ut på att vi skulle läsa någon bok och sedan skriva en recension på boken utifrån tre perspektiv, historisk, genus och folkhälso. Jag tyckte att hela seminariet var helt meningslöst. Ingen visste riktigt vad det hela gick ut på och alla vara lika förvirrade. Jag vet faktiskt inte vad det va man skulle lära sig ut av det hela. De fyra böckerna som vi fick välja mellan utspelade sig innan andra världskriget, så det kändes inte så där jätteaktuellt.

Det kan också vara så att jag har väldigt svårt för att läsa skönlitteratur. Jag har lite svårt att verkligen gå in i en bok och läsa klart den. Därför gillar jag facklitteratur, där man inte behöver läsa var enda ord i boken, utan man kan välja vad man tycker är intressant att läsa. Det gillar jag ganska mycket. Jag gillar att lära mig nya saker och ting. Det är stimulerande.

4 comments:

Anonymous said...

Varför känns nya veckan så bra?
Inte mer än okej, om du frågar mig.

Love din slogan för övrigt. :)

Anonymous said...

jag saknar dig:(

Hasan said...

Kim: Jag vet inte, det är kanske för att jag är en positiv människa. Hihi.

Tack. Visst är den bra. Tacka vet jag Kathy Griffin. Hon är bäst.

Jojo: Naww sötnos. Saknar dig med. Men vi ses kanske på Emmas fest.

Anonymous said...

aww:) jaaa. har lite att göra i anslutning till festen (inlämning osv) o är osäker på om jag kan. får se.... jag kör min vanliga "går-hasan-går-jag" alternativt "jag-säger-nej-och-hasan-tjatar-tills-jag-ger-med-mig-och-går"