Saturday, February 02, 2008

Mellan jord och himmel.

Mina frön som jag sådde för några dagar sen har nu börjat komma upp. (Se bild). Nu när det har blivit februari känns det som att det är dags att börja med lite trädgårdsarbete. Vilket jag tycker är ganska trevlig syssla. Många kanske inte vet, men jag har faktiskt gröna fingrar, som jag har fått från mina föräldrar. Jag är så klart inte lika duktig som de är, men jag kan ändå lite.
Att hålla på med växter och sånt är väldigt avslappnade dessutom. Och att se till att växten mår bra och växer som den ska, är väligt kul. Om en månad eller så ska jag så lite tomater som vi sedan ska plantera i vår trädgård. Vi brukar så innan våren och ha växten inomhus och sedan flytta de ut när det börjar bli varmt. För då hinner de växa till ordentligt innan sommaren är slut. Jag hade gärna velat ha en växthus, då hade man kunnat plantera andra växter som vill ha mycket värme och hög fuktighet.

No comments: