Tuesday, February 05, 2008

Mammas hembakade bröd.

Har du nyligen pumpar ur mjölk och fått lite över? Frågar alltombarn.se sina läsare idag. Ingen fara. Nu kan du använda det överblivna mjölken. På alltombarns hemsida finns det nämligen recept på både bröstmjölkstvål och surdeg på bröstmjölk. För vem vill inte bjuda på lite nybakade bröd, men mjölk som man själv har producerat i sin kropp, till sina gäster. Eller spara pengar genom att göra tvål av den överblivna bröstmjölken. Mysigt va?

Eller inte. Den här artikeln måste vara det äckligaste jag har läst på länge. Vem skulle vilja göra något sånt.
Disgusting. Jag menar inte att det är något fel med bröstmjölk, men jag vill helst inte ha det i min tvål eller bröd. Nej tack, säger jag bara.

2 comments:

Anonymous said...

Men usch!
Är det ett skämt?
Fyyyyyy!

Hasan said...

Haha. Nä jag tror inte det. Men man hade ju hoppats på det.