Wednesday, January 23, 2008

Saker jag är tacksam över:

  1. Att jag inte är heterosexuell. Det är jag väldigt tacksam över.
  2. Att jag är uppvuxen på en icke-religiös hem. Jag är tacksam över att mina föräldrar inte på något sätt har försökt tvinga på mig någon religion utan har gett mig friheten att välja hur jag vill leva mitt liv.
  3. Min pojkaktiga charm. Vilket jag har levt på ett tag.
  4. Min otroliga aktiva ämnesomsättning. Vilket jag också har levt på länge. Jag lever i tron att jag aldrig kommer att bli tjock.
  5. Min förmåga att känna lycka, trots om allting skulle gå åt helvete. Utan någon anlednig kan jag känna lycka ibland. Vilket jag uppskattar väldigt mycket. Men det beror säkert på min personlighet.
  6. Att kunna se en helhet istället för detaljerna. Vissa människor tenderar att bli sura över små saker, gör inte jag det. Utan jag försöker se helheten och inte bry mig så mycket om detaljerna.
  7. Är tacksam för att jag är bög. Och det är inget jag skulle vilja ändra på heller. Jag är väldigt stlot över det också. Mitt blod börjar därför att koka av ilska när människor tror att man kan ändra på det och bli heterosexuell genom förbön eller liknande.

Det finns säkert fler saker jag är tacksam för, men känner att det räcker än så länge med dessa sakerna.

2 comments:

Anonymous said...

Hej. Nu var det ett tag sen som jag var inne här, sorry sorry...Hur går allt för dig? Vi har börjat med första pedagogikkursen nu, SHIIIT vad mycket grupparbeten!!!!! Heeeela tiden verkligen, minst ett i veckan. Tacksamhetslistor borde fler människor göra, man blir glad av det :).

Hasan said...

Anna: Ja det är så för mig också. Mycket grupparbeten. Hörde idag att man skulle skriva C-uppsatsen i grupp. Det känns lite så där. Trodde att man brukade skriva det på egen hand. Men men. Annars trivs jag hur bra som helt på min utbildning.