Sunday, December 30, 2007

Bye bye bye julen.

Nu är julen i stort sätt över för denna gången. Jag älskar den här tiden av året. Ett helt år kvar till nästa jul, men bara en dag kvar till nyår. Me like nyår. Bara en nackdel, det är kallt ut, men det är inget snö ännu, vilket är väldigt skönt.

Nu ser jag att jag inte har uppdaterat på några dagar. Så jag tänkte summara lite vad som har hänt nu under julen. Jag hade det faktiskt ganska mysigt iår under julen. Det var inte lika hemskt som jag alltid minns julen.

Nu fick jag träffa Johans föräldrar för första gången. Trots att jag och Johan har varit bra vänner flera år tillbaka hade jag inte träffat hans föräldrar innan. Iår så bjöd han och hans föräldrar mig på en jullunch. Han har erbjudit mig flera gånger att gå och träffa på han föräldrar men jag har inte velat göra det riktigt. De föräldrar jag har träffat innan, vars söner jag har dejtat, har inte varit så jättepositiva. Nu dejtat jag ju inte Johan eller så, han är bara en jättenära vän, men ändå. De behandlade mig som om jag hade omvänt deras söner till bögar och allt var mitt fel. Och om jag försvann ut ur bilden så skulle deras söner blir hetero igen. Dessa föräldrar fick mig alltid känna som en syndabock och jag var djävulen själv. Men Johan föräldrar var hur söta och snälla som helt. Jag blev nästan lite rörd av deras vänlighet. De tog julen tydligen på fullt allvar. Hela huset var full med julpynt och rött överallt. Det var nästan som om jag hade hamnat i en disney-film.

Nu var det dags för mig att lämna disney-filmen och åka hem till min familj och co. Vi hade fått några gäster ifrån Tyskland, som var här i Sverige för att fira julen med oss. Så jag fick en liten chock när jag kom hem, från en väldigt traditionell lugn jul till en mer eller mindre kaosartad jul hemma. Jag har några i min släkt som är VÄLDIGT högljudda, och det är lite jobbigt ibland. För att själv är jag ganska lugn och är inte så jättehögljudd. Trots det var ändå ganska trevligt. Vi åt middag, där nästan alla frågade mig om jag vill ha lite av köttet och jag svarade att jag inte åt kött. Jag tror nästan att flera av de frågade mig mer än en gång om jag vill ha lite kött. Dåligt minne måste vara ärftligt. Sen lekte vi lekar och byte julklappar. Vilket var väldigt trevligt. Jag fick bl.a. Will & Grace säsong 3 & 4 och parfymen Dolce & Gabbana Light Blue. Me like. Och sen fick jag så klart muffinsplåten som jag hade önskat mig. Och så var hela julen räddad.

No comments: