Friday, October 12, 2007

Rumor has it...

Det är någon i min klass som har spridigt att jag är bög för de andra i min klass. För jag har inte berättat det för någon förutom till min grupp. (Det är så att klassen är uppdelad i fyra olika subgrupper. Vi jobbar både individuellt och i grupper. Det är tydligen en del av utbildningen, att man ska kunna jobba i grupp). Förutom min grupp så är det bara en tjej till som vet att jag inte är hetero. Vi pratade lite om killar, så "råkde" jag komma ut. Så jag tror att det är hon som har berättat det viddare för andra. En annan tjej från min klass frågade nämligen om jag hade någon pojkvän. Då hade hon hört det från någon annan att jag är bög.
Får mig att tänka tillbaka till grundskolan, då jag kom ut för första gången och efter en dag visste hela skolan om det.Vilket gjorde att jag fick en massa uppmärksamhet och blev synlig. Det var tider det.

Eller så är jag bara lite paranoid. Jag är ju inte precis diskret med min läggning. Många kan intyga om det.

No comments: