Thursday, October 18, 2007

Tjocka människor skapar problem inom flygbranschen.

Det är så jävla sorligt att det nästan blir förbannat roligt. På grund av att vi blir tyngre och tyngre så måste vi anpassa samhället efter det, med ett annat ord: tjockisanpassning. Har länge väntat på att kunna använda det ordet på min blogg.
Flygbolagen måste nu bygga ut sina sittplatser för att folk ska kunna få plats i flyget. I nuläget får tjocka människor som inte får plats i vanliga sittplatserna betala för två sittplatser. Det måste vara hur pinsamt som helst att man ska behöva betala för två platser. Men det kanske kan motivera folk att börja se över sina mat- och motionsvanor och börja gå ner i vikt. Men nu har ju jag lärt mig på min utbildning att det inte var bra att skuldbelägga människor om man vill förändra deras livstil. Det är bättre med empowerment. Så e det bara.

1 comment:

Anonymous said...

jag blir rädd. det känns som rena USA alltså..:(