Friday, May 11, 2007

Eurovision Song Contest 2007

Har det verkligen gått ett år redan och redan dags ännu en gång för Eurovisoin song contest. Och igår avgjordes semifinalen i Helsingfors. Det var en stor chock för mig att se vilka låtar som gick viddare. Jag tror inte att folk röstar på låtarna, för många av låtarna som gick viddare var bara förfärligt. Utan jag tror att folket ute i Europa röstar på länderna som låtarna representerar, inte på själva låten.
För mig var det bara två låtar som verkligen förtjänade en finalplats, Vitryssland och Serbien. Det verkar som att kvalité har övergett Eurovision, och
har inte planer på att återvända snart heller. Sorgligt faktiskt, för oss som gillar att följa Eurovision och allt vad det innebär. Därför är det kanske viktigt att en bra låt vinner och kanske kan locka tillbaka kvalitén till tävligen.

Jaana Pelkonens och Mikko Leppilampis var för årets Eurovision. Ännu en gång väljer de programledare som inte kan snacka engelska. Mikko har helt okej, men Jaana var ju bara pinsam. Jag led med henne. Stackars kvinna. Och
Kristian Luuk som kommentator, jag vet inte vad jag ska säga. Det funkade inte alls för mig. Han började tuta mitt i Andorras bidrag. Vad fan var det bra för. Näää Kristian Luuk funkade absolut inte för mig. Visst var han lite rolig ibland med sina kommentarer, men han var ändå inte alls bra som kommentator. Nej ta bort Kristian Luuk som kommentator.

2 comments:

Anonymous said...

Vitryssland tycks vara favorit för oss... jag & Anna gillar också låten:)

Hasan said...

Ja men vitryssland får inte vinna. Eurovision kan ju inte hållas i ett diktatorisk styrd land som vitryssland. Haha men bra låt e det absolut. Hihi