Tuesday, April 24, 2007

(Manolo Blahnik, bilden har inget med inlägget att göra. Jag gillar bara skor)

Snacket går nu om vem som kommer att bli Folkpartiets nya partiledare, efter att Lars Leijonborg har meddelat att han nu avgår som partiledare. Det snackars mycket om att Jan Björklund är den som kommer att bli den nya partiledaren. Jag hoppas verkligen inte att det blir så, för jag gillar verkligen inte Jan Björklund, och den politik som han står för. Själv hade jag gärna sett Birgitta Ohlsson, där har ni en kvinna som både är erfaren och inte är rädd för att ta konflikter. Jag tror att det skulle vara bra för folkpartiet att välja en ung kvinna som partiledare. Bort med Jan Björklund från politiken. Nyamko Sabuni, är ett annat namn som jag hade velat se tävla om partiledarposten. Det skulle bli en väldigt intressant debatt då.
Nu är jag själv ingen folkpartist, gud nej, eller står ut med folk som är folkpartister, det är ett gäng besserwissera människor. Men jag tycker ändå att det är viktigt att se vem som kommer nu att efterträda Lars Leijonborg, därför att det kan avgöra vilken riktning poliktiken i Sverige kommer att gå.

No comments: