Monday, April 23, 2007

" Jag har varit framme idag", skulle jag kunna säga om jag bodde i en håla någonstans i småland. Men nu bor jag inte i en liten håla någonstans i småland, så jag säger, "Jag har varit ute på stan idag".
Jag och mamma hade bestämt träff på stan idag, att vi skulle träffas och gå på stan tillsammans idag. Så jag åker ner till stan och väntar där vi hade kommit överens om att vi skulle ses. Men min lilla kära mor dyker inte upp. Så jag fick gå runt i affären och leta efter henne. Hon hade dessutom stängt av sin mobil, så jag kunde inte få tag i henne på det sättet heller. Det vissade sig att hon hade träffat på lite bekanta och pratat med de "lite". Men jag hittade henne till slut.
En liten tjej, vi kan kalla henne för "Sofia", hoppade dessutom på mig bakifrån idag är jag letade efter min mamma. Det var läskigt. Jag kommer säkert att behöva en massa terapi för att komma över det traumatiska händelsen.
Och inte nog med det så fes en gammal tant på mig, när jag stod i kön och väntade. Hon stod framför mig i kön, då hon bara släpp en stor jävla fis framför mig. Alla andra, runt om kring henne som hörde fiset, blev generad och låtsades som ingenting hade hänt. Och de sista fem minuterna fick jag andas genom munnen. Varje dag är verkligen ett nytt äventyr. Undrar vad som väntar mig imorgon. En tant som kissar på mina nyköpta skor?

No comments: