Tuesday, March 06, 2007

Ni kan inte gissa vad som hände idag. När jag var i Ica och handlade idag, så hade jag tydligen tappat mitt id-kort på vägen dit, utan att jag ens märkte det. Och när jag kom hem märkte jag att mitt id-kort va borta. Så jag fick cykla tillbaka och kolla om jag kunde hitta den igen, men den va helt borta.
Efter en timmer eller så fick jag ett samtal från en man som sa att han hade hittat mitt id-kort och frågade om jag vill ha den tillbaka. Utan att tänka på det så frågade jag var han bodde, så jag kunde cykla dit och hämta mitt id-kort. På vägen dit blev jag lite tveksam om det var verkligen så smart att åka dit ensam. Man vet ju aldig, särskillt i Lineo-området. Och i så kallade knarkarhusen. Men hur som helst, cyklade dit och ringde på dörren, eller knackade egentligen, men det spelar inte så stor roll. Hur som helst, en jättesöt kille öppnade dörren. Då skämdes jag för att han hade sett mitt fula id-korts bild. Den bilden e ju hur gammal som helst. Måste skaffa mig en ny.
Jag blev så förvånad att han ringa hem till mig. Kan inte förstå det. De flesta skulle bara skita i det och bara lämna mitt id-kort i regnet. Eller kanske kasta den i buskarna, något i den stilen. Men sen finns det de som lägger tid att hitta ägaren. Så snällt av honom. Och söt. Me like.

3 comments:

Anonymous said...

AW.. läskigt. tänk om han hade mördat dig? det hade kunnat bli en dålig skräckfilm. :P

Hasan said...

Då hade jag iaf blivit mördad av en jättesöt kille. Hihi

Anonymous said...

ja just det. man får ju se det positiva i det hela.