Sunday, January 21, 2007

Har nu börjat andra terminen nu i genusvetenskap. Nya lärare och nya kurskamerater och klart några andra bekanta ansikten. Men grejen är att jag starkt funderar på att hoppa av genus. Hur intressant det må vara känner jag att jag kanske inte fullt ut brinner för genus och genusfrågor. Känns lite som att man simmar runt i samma bana, känns inte som att det finns någon utvecklingspotential. Dessutom så tror jag att jag kommer att behöva plugga viddare efter att ha avslutat utbildningen. Därför funderar jag på att söka en ny utbildning. Inom ttt helt nytt område, Medie- och kommunikationsvetenskap eller något sånt. Då är det inte säkert att jag blir kvar i Lund eller ens i Skåne. Men inget är ännu klart, just nu så kollar jag vilka möjligheter jag har och vilka utbildningar det finns.

3 comments:

Anonymous said...

Åh... vad kul med medie&kommunikationsvetenskap.. vet iochförsig knappt vad det innebär - men det låter intressant iaf. vi ses!;)

Anonymous said...

Hallå. Ja, media låter kanske mer som din grej. Och kommunikation har vi ju alla testat på ;P. Men du går väl terminen ut då?

Hasan said...

Inget är som sagt bestämt men jag är väldigt sugen på att hoppa av och läsa något annat. Vill inte vara i lund längre. Men men jag vet inte vad jag ska göra ännu. Det blir bra säkert