Saturday, March 26, 2011

HJÄLP! JAG VILL BLI HETEROSEXUELL!

Hej hopp gummisnopp!

Jag tänkte inledda ett litet projekt här på min blogg. Bara för nöjes skull. Dessutom är jag nyfiken på vad ni kan komma på.

Idén till projektet kom från när jag läste om Iphone-appen som skulle bota homosexuella. Som Apple senare tog bort efter protester. Det som överraskade mig mest var alla dessa kommentarer som vissa människor hade skrivit. Många menade då att homosexualitet var något som man kunde välja att vara och då kunde man också välja bort att inte vara homosexuell. De har helt rätt. Man kan välja kärleken och vara sig själv eller så kan man välja förnekelsen och förneka vem man är. Det gav mig idén till detta projekt som jag vill pröva.

Jag ska då försöka vara heterosexuell i några veckor. Eller så långt det är möjligt för mig. Men för att jag ska kunna börja med detta projekt behöver jag er hjälp. Som ni förstår vet jag absolut ingenting om heterosexualitet. Jag vet inte vad det gör, vad de tänker på, vad de äter eller vilka nöjen de har. Därför behöver jag regler och ramar som jag ska följa för att vara en vanlig heterosexuell kille.

Jag vill då att ni ska lämna några regler och saker som ni tycker att jag ska tänka på här på min blogg. Saker som vad jag får göra och vad jag inte får göra. Kan jag tex. kolla på Desperate Housewives? Gör heterosexuella killar det? Eller vilka tv-serier är ok och vilka måste måste MÅSTE jag följa? Jag vill verkligen att ni tar det till det extrema och inte håller något tillbaka. Tex vilka färger får jag inte ha på mig. Vilka ord får jag tex inte använda? Tror inte att jag får använda ordet gummisnopp mer. Vilka hobbyn är inte okej för en heterosexuell kille? Vill att ni ska skriva det ni kommer på och inte fundera så mycket på det. Ni får framför allt inte glömma bort att tala om för mig hur nära jag får vara en annan kille. Jag behöver veta allt om hur man blir en bra heterosexuell kille. Då menar jag allt!

Ni får nu några dagar på er att skriva så mycket som ni orkar. När jag har fått in ett par regler som jag ska följa kommer jag att påbörja projektet och kommer då att dagligen att uppdatera er hur det går med reglerna och hur det är att välja att vara heterosexuell. Men för att det ska funka måste ni börja skriva in kommentarerna.

Så hjälp mig bli heterosexuell!

4 comments:

Anonymous said...

Tack för bra information! Jag skulle inte ha upptäckt detta annars!

Spader Ess said...

Jag tror att du blandar ihop Heterosexuell med "Stereotypt Macho" eller "inskränkt rädd". Annars skiljer väl bara valet av kön på partnern? Kanske lite manér också, men då är det väl jag som tittar på stereotyper. :-)

Anonymous said...

Hej Hasan! Jag tycker att detär väldigt intressant att du tänker att göra ett sådant projekt som denna. Det du kan börja med är att vara social och tex snacka om kvinnor till andra eller tv spel och liknande! Både homo-hetrosexuella människor är normala. Det jag menar är att det kan ha samma intressen, kan gilla samma typ av mat och kolla på liknade serier! Det bästa är att vara dig själv, om du tänker för mycket på vad du ska göra eller säga så kommer allting bli fel! Dagens killar klär sig i alla sorters färger som de anser att det passar bäst i , så sätt på dig något coolt! Om du är den maskulina och den som är mest matcho så behöver du inte oroa dig så mycket då har du redan den manliga rollen i ett homosexuellt förhållande, mitt poäng är att då är du mer åt det manliga " hetrosexuella" hållet! // ps your destiney :)!

Gustavo said...

Tror ej att du kommer att lyckas med ditt projekt! Att vara heterosexuell betyder att man kan bli kär i en person av det motsatta kön, dock kan man bli attraherad sexuellt av nån av samma kön.. men om du vill bli heterosexuell är det bara att försöka bli kär i en kvinna, att du blir kåt på tjejer helt enkelt,,. Beteende är helt annan sak, en person kan vara femenin och endå hetero lr tvärrtom, det finns många t ex maskulina futbollskillar som är homosexuella..