Wednesday, March 11, 2009

Du får ta och skärpa dig unge man.

Förra veckan fick vi tillbaka tentorna från förra kursen. Kuvert som innehåll tentan låg fortfarande i min väska när jag upptäckten den igen. Då tänkte jag visa den för mamma, men jag fick inte riktigt den responsen jag förväntade mig av henne.

Hon öppnar kuvertet och kollar lite besviken på mig: Ojdå. Hade du mycket att göra den veckan att du inte riktigt hann plugga ordentligt?
Jag blir helt förvånad över det och förstår inte riktigt vad hon menade.
Mamma fortfarande lite besviken över mig: Ja, du har ju bara fått VG på den.

Min mamma är så jävla söt ibland. Inte konstigt att jag själv aldrig riktigt blir nöjd med ett VG. Men det är trevligt att hon fortfarande har hopp och höga förväntningar på mig.

3 comments:

Anonymous said...

Ja.. du skulle ju fått MVG;) vi ses på fredag, bitch!

Susanna said...

HAHAHAHAHAHAHAHA....... Mina päron förstår inte heller högskolans betygsystem och varför man numera inte kan få MVG.

Anonymous said...

inte för höga förhoppningar där inte..