Saturday, October 04, 2008

Teknikens värld

Som några av er vet så håller jag på att byta telefonnummer, men det går lite trögt. För mer än en vecka sen så meddelade jag Telia att jag vill ha ett nytt nummer och sen dess så har jag inte haft någon fungerande telefon. Och det känns så fruktansvärd konstigt att leva utan en mobiltelefon. Jag har känt mig lite isolerad från omvärlden, vilket känns konstigt för jag är inte den som pratat mycket i telefon eller så.

Man är så beroende av sin telefon och sin dator att man inte kan tänka sig ett liv utan de. Jag kan inte ens tänka mig tillbaka på en tiden så inte internet fanns eller mobiltelefoner. Undra hur folk klarade sig utan det. För nu är ett en självklarhet att människor har en dator och en mobiltelefon, till och med barn har det. Nu ser man 10-åringar gå runt med en mobiltelefon och man känner att när man var i den åldern hade man ingen mobiltelefon men det gjorde inte så mycket. Man kunde ändå hålla kontakten man sina vänner. Men nu är det nästan som ett måste, annars är man kanske konstig?

Undra hur många kontakter man skulle förlora om man en dag blev av med sin dator och mobiltelefon?

No comments: