Wednesday, May 14, 2008

Vilken meningslös dag det var i skolan idag. Och imorgon kommer det vara lika meningsfull. Vi skulle nämligen idag göra en redovisning och spela in den och imorgon visa upp den för en annan grupp och diskutera hur vi redovisar. Kroppspråket och allt det. Men problemet vara att vi hade ungefär två timmar på oss att komma på ett ämne som vi skulle redovisa och sedan spela in den. Utan publik. Det tog oss ungefär en timme att komma på vilket ämne vi skulle välja och förbredda oss med innehållet.

Resultatet blev så jävla dåligt. Det hela blev inte så realistisk heller. Att stå och redovisa utan publik var helt meningslöst och för mig kändes det inte så jättebra. Jag tror att jag behöver en publik om jag ska kunna redovisa på ett bra sätt. Det hela går ut på att vi ska se våra brister och utvecklas därefter. Men också få feedback från de andra i gruppen.

Ett annat problem är att det är Babsan som håller i det hela. Och hon är den typen av människa som vill vara alla tillfreds. Och jag upplever det som att hon är lite rädd för att ge kritik. Själv är jag alltid så kritisk mot allt i stort sätt och är inte så rädd för att få kritik. Och jag vill gärna få kritik eller feedback, trots att jag själv är ganska medveten om vilka brister jag har. Jag är i stort sätt perfekt, men vill ändå höra om det är något jag inte själv har tänkt på.

Nu känner jag också att jag kanske inte kan ge kritik till andra när jag själv inte var så bra framför kamran. Vilket då gör att hela poängen med dagen går förlorad. Det hade varit bättre om man spelade in en "riktig" redovisning, som den redovisningen vi hade för några veckor sen. Då tror jag att det hade varit mer givande och mer verklighetstrogen. Men men. Det är inte många veckor kvar innan sommarlovet. Skönt.

2 comments:

Anonymous said...

Vi hatar meningslösa dagar.
Det finns på tok för många såna!

Hasan said...

Mmm ja jag vet. Hata. Mycket.