Monday, May 19, 2008

Det kunde ha varit värre.

Måndag idag. Hade en sjukt seg föreläsare idag, som pratade om hälsokonsekvensbedömning. Jätteintressant, tycker jag men han pratade så tyst och entonig så det var lite svårt att förstå vad han sa. Men jag är i alla fall inte tjock. Det kunde ha varit värre.

Jag kom på idag att den första semifinalen i ESC är imorgon. Det hade jag helt glömt bort. Jag vet inte alls hur jag kunde göra det. Men det känns så fel att se ESC under en vardagskväll. Dessutom så börjar Desperat Housewives samtidigt. Jag tror ändå att jag väljer ESC och ser reprisen av DH på söndag.
Men jag är i alla fall inte tjock. Det kunde ha varit värre.

Under helgen så lyckades jag missa tåget två gånger. Ena gången på eftermiddagen, när jag skulle ta tåget till Malmö och andra gången jag missade tåget var på morgonen på vägen hem dagen efter. Sånt är riktigt irriterande. Man får stå och vänta minst 20 min på nästa tåg. Och får hoppas på att man inte blir erbjuden på att köpa sex av en KVINNLIG uteliggare. Hur lyckas man att missa att jag är bög.
Men jag är i alla fall inte tjock. Det kunde ha varit värre.

1 comment:

Anonymous said...

lär ju finnas värre saker än att vara tjock. kanske inte i din och min värld, men ändå. vad ytliga vi är.. när ska vi planera för sommaren??? jag vill resa med dig:(