Monday, January 28, 2008

Nu är det måndag igen. Känns som att jag inte har bloggat på ett tag. Men jag har inte riktigt känt för det. Och man ska ju blogga när man känner för det och inte för att det har blivit ett tvångsbeteende, som jag upplever att många bloggare ibland känner.
Nu i helgen var jag hon min kompis och hans pojkvän och åt först middag och sen såg vi på film och drack lite vin till det. Det var väldigt mysigt, men de senast tiden har jag börjat känna mig lite som det tredje hjulet. Innan var det min kompis pojkvän som var det tredje hjulet. Men jag gillar att umgås med dessa två herrar.

Vi såg bland annat filmen Bee Movie, vilket blev en positiv överrakning för mig. Den filmen var lite bättre än vad jag hade för väntat mig, men det var lite skum. Ett bi och en människa blir kära i varandra? Det var lite bisarrt för mig om jag ska vara ärlig. Men man fick höra Megan Mullallys röst typ lite i början av filmen. För er som inte vet vem Megan Mullally är kan jag berätta att det är hon som spelar Karen Walker i Will & Grace. Älskar Karen. Hon är fan den roligast kvinnan i världen.

Min kompis pojkvän hade lagat middag för oss. Vegetariskt dessutom. För han äter inte heller rött kött, men han äter fisk, som jag då. Men har är sjukt duktig på att laga mat och sånt. Vilket jag tycker är en väldigt egenskap hos män. Själv är jag förbjuden att gå nära köket. Så dålig är jag på att laga mat. Vissa människor har verkligen känsla för mat, medans jag måste ha recept för att jag ska lyckas med maten, och ibland blir inte det ändå bra. Tycker att det är lite orättvist ibland. Kanske kan man gå någon matlagnings kurs och lära sig matlagning. Men det känns lite för ambitiöst just nu. Vi tar det sen när är gammal.

No comments: